آشنایی با نکات مهم طراحی لیبل و اصول آن



آشنایی با نکات مهم طراحی لیبل و اصول آن


هر آنچه باید درباره نکات مهم طراحی لیبل بدانید

 

 

 

توجه به نکات مهم طراحی لیبل به شما کمک می‌کند تا در زمان طراحی و تولید این محصول به‌درستی گام بدارید. لیبل یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست که در بسته‌بندی محصول باید مورد توجه قرار داد. هیچ‌گاه ارزش و جایگاه این ابزار را در کسب‌و‌کارها فراموش نکنید؛ چراکه بهترین انتخاب جهت بازاریابی محصول و برند مورد نظر به‌شمار می‌آید. لیبل محصول با ایجاد انگیزه در مخاطب از تاثیری عالی و غیر قابل اجتناب برخوردار خواهد بود. این تاثیر به‌حدی است که بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌و‌کار هزینه و زمان زیادی را برای تولید یک لیبل حرفه‌‌ای به‌کار می‌گیرند. علاوه‌بر این موارد برقراری ارتباط با مخاطب از اهداف بلند مدت تولیدکننده به‌شمار می‌رود که توسط لیبل قابل دستیابی است. در این مقاله از سری مقالات شبکه چاپ با نکات مهمی که در طراحی لیبل باید مورد توجه قرار داد آشنا خواهید شد.

 

در طراحی لیبل باید چه اصولی را مد نظر قرار داد؟

چنان‌چه تولید‌کننده یک محصول خاص هستید بهتر است در طراحی لیبل نهایت دقت را به‌کار بگیرید. برای مثال تولید لیبل بطری نوشیدنی باید با ظرافت و زیبایی مورد توجه‌ای انجام شود تا مخاطب را در اولین نگاه به سمت خود جذب کند. از آن‌جا‌که قشر جوان جزو اصلی‌‌ترین طرفداران بطری‌های نوشیدنی به‌شمار می‌روند بهتر است در طراحی لیبل به نکاتی مانند رنگ‌بندی، استفاده از فونت مناسب و به‌کار‌گیری درست لوگو دقت کرد. توجه داشته باشید که این اصول برای اغلب محصولات یکسان است، ضمن اینکه برخی از اصول مورد نظر بسته به نوع محصول و مخاطبان آن کم یا زیاد مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از مهم ترین و پایه‌ای‌ترین اصول در طراحی لیبل رنگ آن است. رنگ تاثیر غیرقابل اجتنابی بر ذهن مخاطب دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را به سمت کسب‌و‌کار مد نظر جذب خواهد کرد.




نکات مهم در چاپ لیبل که باید رعایت شوند

 

 

 

همه شما می‌دانید که ارزش بسته‌بندی کم‌تر از خود محصول نیست و تاثیری قابل توجه بر ذهن مخاطب دارد. در‌صورتی‌که برچسب محصول به بهترین نحو و با رعایت نکات مهم طراحی لیبل چاپ شود و مورد استفاده قرار گیرد، بدون شک با یک بسته‌بندی حرفه‌ای روبه‌رو خواهید بود. در اینجا به اصول و نکات مهم در چاپ لیبل اشاره می‌شود:

 

  • ایجاد ظاهری منحصر‌به‌فرد و جذاب

از جمله نکات مهم طراحی لیبل می‌توان به ظاهر فریبنده و جذاب آن اشاره کرد که مخاطب را با دنیای جدیدی از محصول آشنا می‌کند. در‌واقع یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک لیبل معرفی محصول به بهترین نحو خواهد بود که تاثیرگذارترین کار در این زمینه ایجاد ظاهری جذاب و گیرا است. سعی کنید تا در این زمینه با دقت بیشتری گام بردارید و بی‌گدار به آب ندهید. یک لیبل استاندارد و مناسب باید ظاهری خاص و گیرا داشته باشد، پس چه چیزی بهتر از به‌کارگیری اصول مهم و اولیه در طراحی آن؟ مطمئن شوید که لیبل شما با احساسات و علایق مشتری همخوانی دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را به سمت کسب‌و‌کار شما جذب خواهد کرد. مهم‌ترین عملکرد یک تولیدکننده در طراحی لیبل استفاده از تنوع رنگ‌هاست تا هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای را به خود جذب کند.

 

  • استفاده از ایده‌های منحصر به کسب‌وکار

فراموش نکنید که یکی از  نکات و بخش‌های اصلی در تولید لیبل به‌کار بردن ایده‌هایی است که تا به‌حال در هیچ محصول و بسته‌بندی به‌کار نرفته است. اگر از ایده‌ای خاص جهت تولید لیبل محصول خود استفاده کنید چند هیچ از رقیبانتان جلو خواهید زد. یک لیبل منحصر‌به‌‌فرد قادر است تا راه صد ساله‌ای را در یک شب طی کند و تاثیری همه جانبه بر مخاطب داشته باشد. در‌واقع رعایت نکات مهم طراحی لیبل مساوی است با موفقیت کسب‌‌‌کار شما که با استفاده از ایده‌های خاص آن را ترقی خواهید داد. خلاقیت یکی از مهم‌‌ترین دلایل موفقیت کسب‌و‌کار شماست، بنابراین در کم‌ترین زمان ممکن می‌توان با استفاده از ایده‌ای نو موفقیتی بزرگ به‌دست آورد.  

 

  • افراط و تفریط نکردن در طراحی لیبل

استفاده از عناصر اولیه و مهم در طراحی لیبل اهمیت زیادی دارد، اما نباید در طراحی آن افراط کرد. به همان اندازه که افراط در رنگ، فونت، المان و... می‌تواند مخاطب را دفع کند، تفریط و عدم استفاده از عناصر مهم هم تاثیر منفی در جذب مخاطب خواهد داشت. در‌واقع یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی لیبل استفاده به‌جا و استاندارد از عناصر و المان‌های مورد نظر است. به‌‌کار بردن استراتژی درست و به‌موقع  راه موفقیت برند شما را هموارتر می‌کند و کسب‌و‌کارتان را رونق می‌بخشد. بهتر است در به‌کارگیری عناصر، الگوها، فونت، رنگ و... با دقت بیشتری عمل کنید، در عین حال نباید از برند یا موضوع مد نظرتان دور شوید. حتی اگر به‌دنبال ایجاد تغییری اساسی در طراحی لیبل خود هستید باید آرم و نام تجاری خود را به بهترین شکل ممکن روی این محصول درج کنید.    

 

  • درج اطلاعات ضروری و مهم

بسته به نوع محصول و خواسته مخاطبان باید اطلاعات ضروری و مهم را در لیبل خود به‌کار ببرید. به‌هیچ وجه از درج این اطلاعات غافل نشوید؛ چراکه مهم‌ترین بخش لیبل به‌حساب می‌آید. بسیاری از تولیدکنندگان غرق در استفاده از انواع رنگ و فونت و تصویر می‌شوند، به‌همین خاطر درج اطلاعات ضروری و مهم را فراموش می‌کنند. این عامل یکی از مهم‌ترین دلایل دفع مخاطب و عدم رونق یک کسب‌و‌‌کار به‌‌حساب می‌آید. کاربرد اطلاعات ضروری و لازم روی لیبل از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های بسته‌بندی محصول به‌حساب می‌آید. به‌عنوان یک تولید‌کننده بهتر است از این فاکتور مهم و اساسی غافل نشوید. 

 

 

 

  • خودداری از کاربرد اطلاعات زیاد

از دیگر نکات مهم طراحی لیبل عدم استفاده از اطلاعات زیاد و غیرضروری روی لیبل است. شاید در برخی بسته‌بندی‌ها حجم زیادی از اطلاعات را ببینید، اما این روش برای همه محصولات پاسخگو نخواهد بود. کلمات و حروف درج شده روی بسته‌بندی شما باید به گونه‌ای باشد که به‌راحتی خوانده شود و مخاطب را گیج نکند. درواقع بهتر است سعی کنید از فونت‌های استاندارد و مناسب روی بسته‌بندی محصول خود استفاده کنید تا چهره‌ای رسمی و منطقی به آن بدهید. چنانچه در زمینه محصولات کودکان فعالیت دارید استفاده از فونت‌های فانتزی و تصاویر جذاب آن هم در رنگ‌‌های متنوع می‌تواند پاسخگوی نیاز مخاطب شما باشد و او را به سمت شما جذب کند.  

 

  • استفاده از متریال‌های مناسب

از دیگر نکات مهم طراحی لیبل استفاده از متریال‌های عالی و استاندارد است. هیچوقت لیبلی مناسب که از متریال‌های مقاوم، استاندارد و مستحکم ساخته شده است را دست کم نگیرید. چنین محصولی قادر است تا مدت‌ها در برابر هرگونه عامل محیطی مقاومت و از محصول مراقبت کند.

 

سخن پایانی

در اهمیت و تاثیر لیبل بر ذهن مخاطب هیچ شکی نیست، تا جایی که اغلب تولیدکنندگان وقت و سرمایه قابل توجهی جهت تولید لیبل محصول به‌کار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید کاربرد یک لیبل استاندارد و حرفه‌ای می‌تواند کسب‌و‌کار شما را به‌طرز قابل توجهی رونق بخشد؛ بنابراین حتما استفاده از این ابزار تبلیغاتی جذاب را در دستور کار خود قرار دهید. فراموش نکنید که رعایت نکات مهم طراحی لیبل می‌تواند شما را با فروش بیشتر محصول روبه‌رو کند که بدون شک از آن متعجب خواهید شد. بهتر است جهت برتری دادن کسب‌‌و‌کار خود از رقیبانتان این ابزار خاص و البته کاربردی را مورد استفاده قرار دهید. این کار را به مجموعه شبکه چاپ بسپارید تا با استفاده از بهترین متریال، باکیفیت‌ترین ابزارهای تولید لیبل، چاپ سریع و باکیفیت و... بهترین و جذاب‌ترین لیبل‌های بازار را در اختیار شما و کسب‌و‌کارتان قرار دهد.

 


2024-08-10 16:30:52  

لیبل/ چاپ_لیبل/ طراحی_لیبل/ برچسب

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)