با سایز لیبل محصول و بهترین ابعاد آن آشنا شوید



با سایز لیبل محصول و بهترین ابعاد آن آشنا شوید


چگونگی اندازه‌گیری سایز لیبل محصول و ساخت آن

 

 

 

بهترین سایز لیبل محصول باید چقدر باشد؟ ساخت لیبل در ابعاد متنوع با توجه به اندازه بسته‌بندی صورت می‌گیرد که انتخاب این عامل به سلیقه و انتخاب تولیدکننده بستگی دارد. از طرفی انتخاب اندازه لیبل به موارد دیگری از جمله تصاویر قابل استفاده در آن، محصول مد نظر، رنگ مورد تایید و... وابسته است. دقت داشته باشید که لیبل‌ها در سایزهای استاندارد و خاصی تولید می‌شوند، تا جایی‌که در صورت تخطی از این اندازه‌های استاندارد با محصول یا بسته‌بندی غیر استانداردی روبه‌رو خواهید شد. رعایت اصول تولید لیبل کمک می‌کند تا در تجارت کالا به‌عنوان فردی حرفه‌ای و منظم شناخته شوید که بدون شک در ترقی کسب‌و‌کارتان تاثیرگذار است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با اصول ساخت لیبل و سایزهای مناسب آن آشنا شوید.

 

انتخاب سایز استاندارد لیبل چه اهمیتی دارد؟

بدون شک استاندارد بودن سایز لیبل محصول یکی از اهداف هر تولیدکننده به‌حساب می‌آید که از دو نظر اهمیت زیادی دارد:

 

·       ایجاد ظاهری زیبا و جذاب با درج روی بسته‌بندی محصول

لیبل قابلیت ایجاد ظاهری زیبا و جذاب برای محصول را دارد، بدین صورت که رنگ‌ها و المان‌های متنوع به‌کاررفته در آن به جذب مخاطب کمک می‌کنند. حال اگر لیبل در سایز و ابعاد استاندارد به‌کاررفته باشد بدون شک جذابیت بسته‌بندی را دو چندان خواهد کرد. سعی کنید ابتدا اندازه و ابعاد بسته‌بندی را در نظر بگیرید و لیبلی در سایز و ابعاد آن انتخاب کنید. چنان‌چه لیبل شما بزرگ‌تر یا خیلی کوچک باشد ظاهری ضعیف و نه چندان جذاب به بسته‌بندی خواهد داد.   

 

·       انعکاس واضح و کامل مطالب درج‌شده روی لیبل    

می‌دانید که لیبل فاکتور اصلی معرفی محصول به مخاطب است؛ بنابراین بهتر است در انتخاب آن نهایت دقت و توجه را به‌کار گرفت. انتخاب سایزی مناسب و استاندارد برای لیبل که تمام اطلاعات مد نظر درباره محصول را پوشش دهد به معرفی کامل آن کمک زیادی خواهد کرد. مخاطب با دیدن این لیبل به سمت کالای شما جذب خواهد شد، پس می‌توان روی چنین لیبلی حساب باز کرد. درصورتی‌که سایز لیبل شما مناسب نباشد و تصاویر یا اطلاعات مد نظر را به خوبی منعکس نکند قطعا مشتری را در حین مطالعه آن دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین توصیه می‌شود که در انتخاب سایز لیبل محصول با تمام اطلاعاتی که قصد دارید روی لیبل چاپ کنید دقت زیادی به خرج دهید. تناسب این دو فاکتور با هم لیبلی جذاب، خاص و فریبنده را شکل خواهد داد.

 




عدم هماهنگی سایز لیبل با بسته‌بندی چه عواقبی دارد؟

هیچگاه ارزش و اهمیت یکسان بودن سایز لیبل با بسته‌بندی محصول را دست کم نگیرید؛ چراکه این موضوع به تنهایی می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بالایی بر انتخاب نهایی مخاطب داشته باشد. در‌صورت عدم هماهنگی سایز لیبل با محصول یا بسته‌بندی آن نباید انتظار بالارفتن فروش محصول خود را داشت. هماهنگی این دو فاکتور به دو شکل زیر بررسی می‌شوند:

 

·       بزرگ‌تر از حد استاندارد سایز لیبل

چنانچه لیبل طراحی‌شده روی بسته‌بندی از حد استاندارد بزرگ‌تر باشد، دیگر ظاهر و نمایی که از یک لیبل انتظار می‌رود را نخواهد داشت. در برخی موارد دیده می‌شود که تصاویر و نوشته‌های بزرگ‌تر از لیبل به حاشیه رفته و از چهارچوب لیبل بیرون می‌زنند. بدون شک می‌دانید که این شرایط تاثیری منفی بر ظاهر بسته‌بندی خواهد داشت و مخاطب را دفع می‌کند. احساس شلختگی و بی‌نظمی اولین تاثیری است که در ذهن مخاطب نسبت به شما ایجاد می‌شود و قطعا هیچ تولیدکننده‌ای چنین شرایطی را دوست ندارد. 

 

·       کوچک‌تر از حد استاندارد سایز لیبل

در‌صورت کوچک‌بودن لیبل هم نمی‌توان تمام اطلاعات ضروری و لازم را روی آن درج کرد؛ بنابراین مشتری به سردرگمی و شک دچار خواهد شد. لیبل کوچک باعث ایجاد فضای خالی بسیار زیادی خواهد شد و جذابیت و گیرایی بسته‌بندی محصول را برای مخاطب به کم‌ترین حد ممکن می‌رساند. احتمال از دست دادن سرمایه‌تان در این شرایط بسیار بالاست؛ بنابراین سعی کنید تا جایی‌که ممکن است از سایز متعادل و استانداردی برای بسته‌بندی محصول خود استفاده کنید.  

 

 

 

سایزهای رایج در چاپ لیبل محصول

اگر طراحی لیبل در اندازه و ابعاد استاندارد و طبق اصول صورت گیرد بسته‌بندی محصول با ظاهری مناسب و قابل قبول به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با استانداردترین سایزها برای لیبل محصول آشنا شوید:

 

  • لیبل مستطیل

به‌طور معمول لیبل‌های مستطیل شکل در دو سایز استاندارد چاپ می‌‌شوند: سایز 3.5 در 2 اینچ و سایز بزرگ‌تر در ابعاد 8.7 در 5 اینچ که در اغلب بسته‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که این نوع لیبل از متداول‌ترین و پرطرفدارترین لیبل‌های موجود در بازار محسوب می‌شود؛ چراکه به‌راحتی روی انواع بسته‌بندی‌ها و محصولات درج می‌شود.

 

  • لیبل مربع

معمولا سایز لیبل محصول آن هم به‌صورت مربع شکل در دو اندازه 3*3 و 5*5 تولید یافت و تولید می‌شود. در  اغلب بسته‌بندی‌ها به‌ویژه بسته‌ها مربعی شکل به‌کار می‌روند. از مزایای لیبل مربعی شکل می‌توان به تمرکز اطلاعات روی آن و قابلیت استفاده در اغلب محصولات اشاره کرد. لیبل مربعی ظاهری جذاب و خاص به بسته‌بندی می‌دهد که در جذب هر چه بیشتر مخاطب بسیار موثر است.

 

  • لیبل دایره

لیبل‌های دایره‌ای از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در اغلب کسب‌و‌‌کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لیبل هم در دو سایز 1*2 اینچ و 3*5 اینچ چاپ و به بازار عرضه می‌شوند. به‌دلیل شکل دایره‌ای و زیبا انتخابی عالی جهت درج لوگو و برند کسب‌و‌کارها به‌حساب می‌آید و ابعاد آن به‌خوبی با هر نوع بسته‌بندی قابل تطبیق و هماهنگی است.

 

  • لیبل بیضی

لیبل بیضی شکل در برخی موارد معدود کاربرد دارد و در دو سایز 2* 1.5 و 3*2 چاپ می‌شود. لازم به ذکر است که لیبل‌های بیضی شکل در برخی کسب‌و‌کارهای مشخص کاربرد ویژه‌ای دارد و خیلی رایج نیستند.

 

  • لیبل سپر یا پلاک

همان‌طور که مشخص است از این برچسب جهت درج اطلاعات روی سپر یا پلاک خودرو استفاده می‌شود. این نوع لیبل اغلب در ابعاد 3*11.5، 4*8 و 12*4 به تولید و چاپ می‌رسد. لازم به ذکر است که از این نوع لیبل جهت چسباندن اطلاعیه یا اعلامیه‌های خیابانی هم استفاده می‌کنند.   

 

متداول‌ترین لیبل‌های قابل چاپ کدام‌اند؟

از جمله متداول‌ترین لیبل‌های عرضه شده به بازار در سایز و ابعاد مختلف شامل موارد زیر هستند:

 

  • لیبل برش خورده

در تولید این نوع برچسب برش دایکات به‌کارگرفته می‌شود که لیبل را در سایز و ابعاد قابل قبول و استانداردی تولید می‌کند. چسب پشت این نوع لیبل را باید با دقت زیاد برداشت که معمولا شکلی هندسی و دقیق دارند.  

 

  • لیبل با نیم برش

استانداردبودن سایز لیبل محصول به برش آن بستگی دارد. لیبل‌هایی که با نیم برش تولید می‌شوند از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند. این نوع لیبل به آسانی از لایه چسب پشتی خود جدا و بدون دردسر هم روی محصول یا بسته‌بندی مد نظر درج می‌شود. معمولا لیبل چاپ‌شده به این روش با اشکال و ابعاد متنوع قابل چاپ و استفاده است.

   

 

 

سخن پایانی

همان‌گونه که گفته شد طراحی سایز لیبل محصول از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از تولیدکنندگان حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع به خرج می‌دهند. توجه داشته باشید که این محصول تاثیر قابل قبولی بر زیباسازی و جذابیت محصول یا بسته‌بندی آن دارد؛ بنابراین تولید لیبل در سایز استاندارد را نباید فراموش کرد. هرچه قدر انرژی، زمان و توجه بیشتری روی این موضوع به خرج دهید قطعا با محصولی جذاب‌تر روبه‌رو خواهید شد. برای چاپ یک لیبل منحصر‌به‌فرد در سایزی مناسب می‌توان از مجموعه حرفه‌ای و باسابقه شبکه چاپ کمک گرفت. این مرکز با تولید بهترین لیبل‌‌ها در سایز و اندازه‌های متنوع از عملکرد قابل قبولی برخوردار است و محصولی مناسب را به شما تحویل خواهد داد. حتما خدمات شبکه چاپ را امتحان کنید.


2024-08-13 17:03:23  

لیبل/ چاپ_لیبل/ برچسب

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)